top of page
  • תמונת הסופר/תאליס אברמוביץ

יפה הוראת שעה אחת קודם

ביום 22.1.18 פרסם שר האוצר, משה כחלון, הוראת שעה (בשמה המלא: "צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 9), התשע"ח – 2018), במסגרתה נקבע כי החל מאותו יום ועד סוף שנת 2018 – יבוטל המכס על מגוון מוצרי חשמל לבית, תמרוקים, צעצועים, אביזרי ספורט, אביזרי תאורה, ומוצרי טקסטיל והלבשה נבחרים. לקראת סוף דצמבר 2018, האריך כחלון את הוראת השעה בשנה נוספת, עד לסוף שנת 2019.



ביום 5.11.19, דווח ב"ישראל היום" כי "ועדת הכספים הזמנית הצביעה הצבעה הצהרתית על החזרת המכס על יבוא טקסטיל מחו"ל ל־6%... ההסכמה ההצהרתית של ועדת הכספים הזמנית חסרת ערך, מכיוון שללא ממשלה חדשה קבועה, הוראת השעה תישאר בעינה ולא יהיה אפשר לבטלה - עד שתוקם ממשלה חדשה. אם הכנסת תפזר את עצמה ותלך לבחירות בפעם השלישית השנה, לא יהיה אפשר לבטל את תקנות המכס הנוכחיות, או נכון יותר - הפטור ממכס, עד להחלטת ממשלה חדשה שתוקם, שמן הסתם לא תהיה מחויבת להחלטה זו".

בכל הכבוד, לא ברור על מה נסמכת קביעה זו. כאשר מדובר בהוראת שעה לזמן קצוב, ברירת המחדל במקרה של העדר הארכה פוזיטיבית היא פקיעה, ולא "חידוש אוטומטי". על כן, אם לא תהיה לנו ממשלה חדשה עד סוף השנה, החל מתחילת ינואר יאמיר שיעור המכס על מוצרי הצריכה הנזכרים בהוראת השעה, לשיעוריהם המקוריים ערב חקיקתה.

82 צפיות
bottom of page